08 March 2015

Хлебчета без брашно - Flourless Bread Rolls

Хлебчета без брашно
Хлебчета без брашно
Хлебчета без брашно, или ако трябва да съм още по-ясна са и без глутен :) и са богати на протеин, и на фибри :)  и не на последно място - много вкусни! Страхотен заместител са на традиционните хлебчета и са много лесни за приготвяне. Хлебчета без месене! Може би най-трудната част от приготовлението на хлебчетата е да разделите белтъците от жълтъците :)
Хлебчетата се приготвят с ХУСК (индийски живовляк) - фибри, които точно в тази рецепта играят ролята на слепващ материал. Хуск се намира в повечето магазини за здравословно хранене, срещала съм и  в диетичните щандове на някои магазини. Основна съставка на питките е бадемово брашно. Аз си го купувам готово и по принцип е обезмаслено, което в случая е приемлив вариант за мен, но може да си приготвите бадемово брашно, ако имате хубав блендер и хубави бадеми, разбира се :) Рецептата е адаптирана от тук.


Хлебчета без брашно
за 6-8 хлебчета

сухи съставки:
150 грама бадемово брашно
30 грама хуск (около 5 с.л.)
1 ч.л. сода за хляб ()
1 ч.л сол (или на вкус)

мокри съставки:
2 с.л. ябълков оцет/лимонов сок за угасяването на содата
200 мл гореща вода
3 белтъка (от големи яйца )

1. Фурната се нагрява на 180 градуса.
2. В порцеланова купа  се смесват сухите съставки и се разбъркват добре.
3. Към сухата смес се добавят белтъците (не е нужно да ги разбивате) и ябълковия оцет.
4. Към сместа се добавя и горещата вода и се разбърква докато започне да се образува тесто.
5. Тестото се получава лепкаво и "мокро" не се притеснявайте. Но тестото е подходящо да бъде оформено на топки.
6. Тестото се оформя на топки и топките се постявят в постлана с хартия за печене тава. При мен се получиха 8 хлебчета.
7. В част от тестото аз добавих пушен червен пипер за да ги опуша ;), а върху други питки поръсих с чубрица. Може да експериментирате.
8. Хлебчетата се пекат около 55 минути.

Питки без брашно
Питки без брашно
След като са готови е добре да се охладят напълно, преди да ги пробвате.
Питките се надуват като балончета и са доста "въздушни" и еластични. Да ви е сладко:)


Протеинови хлебчета без брашно
Питки без брашно

Хлебчета без глутен
Хлебчета без глутен






10 comments:

  1. Здрввейте, как може да се направи бадемово брашно с блендер?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Може, но трябва да се внимава да не се получи тахан ;)

      Delete
  2. Хлебчетата са божествени! Нямах в момента бадемово брашно и сложих сусамово! Пак си се надуха добре! Станаха ми любими!Благодаря за рецептата!

    ReplyDelete
  3. Хлебчетата са божествени! Нямах в момента бадемово брашно и сложих сусамово! Пак си се надуха добре! Станаха ми любими!Благодаря за рецептата!

    ReplyDelete
  4. Здравейте! Случайно попаднах на вашия блог и щом видях тези хлебчета, нямаше как да не ги опитам. Още на следващия ден ги приготвих със сусамово брашно, поради липса на бадемово, но сложих 15 гр. по-малко, което замених с подправки и мак. Получиха се прекрасни меки питки с хрупкава коричка! Огромно благодаря за споделената рецепта!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Супер! Благодаря, че споделихте с мен! Ще пробвам и със сусамово!

      Delete
  5. Страхотни са!
    Неможах да намеря бадемово брашно и ги направих с ленено брашно станаха супер!
    Благодаря за рецептата!

    ReplyDelete
    Replies
    1. И аз съм ги правила с ленено :) радвам се и благодаря за обратната връзка!

      Delete
  6. А с кокосово брашно дали ще станат

    ReplyDelete
    Replies
    1. Не съм сигурна, може би около 40-50 грама кокосово брашно ще замести бадемовото брашно; Но за вкус ще има разлика!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...